Pizza bezglutenowa

03 marca





Ostatnio naszło mnie na poszerzanie smakowych horyzontów. Więc wydumałam sobie, że połączę smaczne ze zdrowym i zobaczymy co wyjdzie...

I?

Wyszła pizza! Zanim mi rzucisz gorzkim "też mi odkrycie", przeczytaj dalej! Nie była to pizza byle jaka. Tylko taka, do której nie dodałam ani grama mąki! 😲 Więc z czego upiekłam spód? Z kalafiora i fasoli. Nie, nie była bleee. Smakowała zacnie. Jak na prawdziwą pizzę przystało! 😍 Dla przerażonych pomysłem dodam, że kalafiorowy smak dobrze maskowały przyprawy. Natomiast fasola jest na tyle neutralna, że z jej wykończeniem można zaszaleć. Poza tym, dzięki niej, uzyskuje się aksamitną konsystencję ciasta.

Czego potrzebujesz?

  • 1 kalafior
  • 1 jajko
  • 1,5 szklanki ugotowanej białej fasoli
  • 1 szklanka startego parmezanu
  • sól, pieprz, zioła do smaku (u mnie prowansalskie)
  • dodatki na wierzch, wedle uznania (u mnie feta, oliwki, papryka, ser)


Przygotowanie:

Kalafiora myję, dzielę na różyczki i gotuję na parze do miękkości (ok. 30 minut, zależy od wielkości różyczek). Następnie blenuję go razem z fasolą, serem, jajkiem i przyprawami. Na blachę wyłożoną papierem wlewam ciasto i cienko rozsmarowuję (ok 1 - 1,5 cm). Piekę ok. 15 minut w 180 stopniach. Po tym czasie dorzucam dodatki wedle uznania i piekę jeszcze 7 minut.

Uwaga: Niestety w tym przepisie nie sprawdza się opcja "na puszystym". Jeśli warstwa będzie zbyt gruba, wyjdzie Ci pasztet 😂 Wiem, sprawdziłam! 😅😅😅



Możesz też polubić

2 komentarze

  1. 😃 Jestem fanką pizzy pod każdą postacią ale z bezglutenową nie miałam jeszcze do czynienia. Twoja wygląda pysznie!!!! 😍 Ale pojechałaś na Maksa zdrowo bo nie dość ze bezglutenowo to jeszcze bez mięcha 😁 Mniammm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ja jestem z tych, co gardzą mięsem od nastu lat 😃 Ostatnio, w ramach wiosennego gubienia kilogramów i oczyszczania, pomyślałam o diecie w stylu paleo. Stąd pomysł na tą pizzę 😁 Wiem, że fasola może nieco odstraszać, ale gwarantuję, że zupełnie niepotrzebnie 😃 Także przepis godny testów!

      Usuń

Polub mnie Facebooku

Flickr Images