Placki z ciecierzycy

23 marca


Ostatnio eksperymentalnie odstawiłam pieczywo. Z różnych względów. Generalnie jestem na etapie obserwacji efektów niniejszego eksperymentu. Ale dziś nie o tym będzie wpis. Dziś będzie o tym, co zamiast chleba i bułek? Nie ma się co czarować - jeśli przez 30 lat ktoś pakował w siebie kanapki, to trudno przestać myśleć o pieczywie, jak o podstawie w codziennym jadłospisie 😅 Dlatego zaczęłam szukać alternatywy.

Co z tego wyszło? Placki z ciecierzycy! Sycące, smaczne i chrupiące 💖 Świetnie sprawdzą się jako kanapka, spód do pizzy, albo jako tortilla do dipu. Ja pałaszowałam je z masłem, domowym keczupem i warzywami. Powiem Wam, że rewelacyjnie zastępują chleb. Ale nie ma co wierzyć na słowo. Najlepiej wypróbować samemu! 😋


Czego potrzebujesz?

  • 2 szklanki ugotowanej ciecierzycy (nie lubię się z tą z puszki 😅)
  • 1 średnia cebula
  • 2 jajka
  • 0,5 szklanki zmielonej kaszy gryczanej niepalonej
  • sól, pieprz do smaku
  • 2 kopiaste łyżeczki ziół prowansalskich

Przygotowanie:

Ciecierzycę i cebulę mielę na jednolitą masę w blenderze. Dodaję jajka, przyprawy i kaszę. Ponownie blenduję (konsystencja jest dość gęsta, klei się do łyżki). Wykładam porcjami na blachę (lepiej korzystać z papieru do pieczenia, folia będzie się przyklejać) i rozsmarowuję na koła o grubości ok 1,5 cm. Piekę w 180 stopniach przez 20 minut z grzaniem góra-dół.

Smacznego!

Jeśli spodobał Ci się mój przepis, koniecznie daj znać w komentarzu! 😁



Możesz też polubić

6 komentarze

  1. Łał! To wygląda naprawdę całkiem dobrze. Tyle że chleb wygrywa, jeśli chodzi o szybkość przygotowania. Wyjmujesz kromkę i po sprawie. Placki jednak trzeba zrobić :p Wyglądają kusząco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Chleb jest na już. Ale z tych proporcji wychodzi około 9 średnich placków. Czyli jedzenia na kilka dni ☺ Bo chleb też się kiedyś kończy ☺☺☺

      Usuń
  2. Przepis wrzucam do ulubionych - z pewnością wypróbuję :-) Rozumiem, że zamiast mielenia kaszy , można użyć mąki gryczanej ? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne! Bardzo się cieszę, że mój przepis tak Ci przypadł do gustu ☺

      Usuń
  3. Ciekawy pomysł, muszę koniecznie wypróbować! Często używam wody z gotowania ciecierzycy do wypieków i zostaje mi dużo ciecierzycy, z którą nie zawsze mam pomysł co zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Polub mnie Facebooku

Flickr Images